Världens, just nu, bästa låt (ok, en något odemokratisk bedömning, men det krävs uppenbarligen efter Eurovisionfinalen)



En av de egenskaperna jag är glad över att jag besitter är den att uppskatta välgrundade crescendon.
På samma sätt som Mogwai ofta bygger sin musik med små och långsamma medel till små helveten av ljud och oljud, dock finns där alltid en melodi som trygg grund när allt runtomkring vibrerar och ställs på sin spets.
Det är sånt som jag kan vända mig åt Glasgow och be åt.

Bishop Allen är dock från New York, men vansinnigt bra ändå. Som ett Arcade fire med sockiplast.

Den bästa versionen av den här låten finns dock på:

http://www.myspace.com/bishopallen - Flight 180 heter den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0