Filtrering, inte dränering

Jag vill inte göra reklam, men...

som den fiende av innehållslöshet jag är så har jag börjat prenumerera på ett litet magasin titulerat Filter. Min gamla gymnasie-crush Ika Johannesson (men hon är ju vansinnigt attrakitv!) är en av chefredaktörerna, men det är inte därför som jag prenumererar - utan för att det är så välskrivet och skitbra in i minsta detalj. Varenda liten notis är en sådan notis som man alltid hoppas på att få läsa när man läser något.
Jag är hänförd.

Det finns smakprov på hemsidan:

http://www.magasinetfilter.se/magasin/filter-1-08/jakten-paa-stjaernan.aspx

Och detta finns att läsa på wikipedia:

Filter ges ut varannan månad, och dess första nummer gavs ut i mars 2008. Namnet åsyftar att Filter filtrerar ut "guldkorn ur den breda händelsefloden". Tidningen har tio ämnen som alltid ska finns med. Tidningen har fått uppmärksamhet i Dagens Nyheter , Svenska dagbladet  och Sydsvenskan, vars kritiker (Sydsvenskans) är positiva angående Filter på grund av dess "djuplodande reportage".


Kommentarer
Postat av: navid

dude. du måste maila mig om hur det var när du gjorde tystnadsmeditation. peace /n.

2008-05-26 @ 09:15:04
URL: http://navid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0