Ernst, Navid, Ted och jag

"När jag intervjuade Ernst Billgren för Filmkrönikan pratade vi om Tystnadsmeditation och han berättade att han och Ted Gärdestad vad i Indien på sextiotalet och träffade Osho, en filosof och guru från Indien som har gjort mycket för den andliga filosofin. De var och mediterade tillsammans, jag har för mig att de till och med gjorde Vipassana, tystnadsmeditation. När de kom hem blev Ted galen säger Ernst där vi sitter på Svt:s matsal. Strax därefter tog han livet av sig. Jag fick gåshud och sen drack vi en kopp kaffe till och gick ner till studion och spelade in ännu ett avsnitt av Filmkrönikan."

- Navid Modiri briljerar

navid.blogg.se


JAg har också varit tyst i tio dagar. Två gånger till och med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0